A1/A6
SAAone realiseert in opdracht van Rijkswaterstaat de verbreding van het traject A1/A6 Diemen – Almere Havendreef als onderdeel van het programma Schiphol, Amsterdam, Almere (SAA). SAAone is een bouwconsortium van de bouwbedrijven Boskalis, Hochtief, VolkerWessels en de investeerder DIF. Deze combinatie van bedrijven is verantwoordelijk voor de uitbreiding en het onderhoud van het snelwegtraject A1/A6 Diemen – Almere Havendreef.
In opdracht van Volker Infra Design levert CRUX Engineering met 2 fulltime geotechnisch adviseurs een bijdrage aan het projectteam SAAone Geotechniek Kunstwerken. De geotechnisch adviseurs zijn belast met het funderingsontwerp van een groot deel van de kunstwerken en hulpwerken.
Enkele kunstwerken betreffen de Nieuwe Hollandse Brug over het Gooimeer, de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal, de spoorbrug over de A1 ter hoogte van knooppunt Muiderberg en het aquaduct onder de rivier De Vecht door.
Daarnaast heeft CRUX Engineering verschillende losse engineering vraagstukken uitgevoerd waaronder een analyse naar de (rest)zetting van de spoorbaan ter hoogte van Kunstwerk nr. 037, een 3D analyse naar het vervormingsgedrag van de westelijke pijler van het nieuw te bouwen kunstwerk over het Amsterdam Rijnkanaal en verschillende onafhankelijke reviews van funderingsrapporten.